Η αντιμετώπιση του bullying ( Σχολικός εκφοβισμός ) στην Ελλάδα

mixanikos365

Η νομική αντιμετώπιση του bullying στην Ελλάδα ρυθμίζεται από το Νόμο 4850/2023 άρθρο 312 “Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας στον χώρο της εκπαίδευσης (Σύμβαση της Ζυρίχης) και άλλες διατάξεις”. 

Ο νόμος αυτός ορίζει ότι το bullying αποτελεί ποινικό αδίκημα και επισύρει ποινή φυλάκισης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα, “όποιος, με πρόθεση, με σωματική ή ψυχική βία ή με απειλή σωματικής ή ψυχικής βίας, προκαλεί σε ανήλικο ή σε πρόσωπο που παρουσιάζει αναπηρία ή ευαλωτότητα, ψυχική ή σωματική βλάβη ή θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ή ψυχική του υγεία, τιμωρείται με φυλάκιση.

Ο νόμος ορίζει επίσης ότι ο θύτης του bullying μπορεί να υποχρεωθεί να καταβάλει αποζημίωση στο θύμα, τόσο για τις υλικές ζημιές όσο και για τις ηθικές βλάβες που υπέστη. Η αποζημίωση μπορεί να διεκδικηθεί από το θύμα ή από τους γονείς ή κηδεμόνες του.

Εκτός από τις ποινικές και αστικές συνέπειες, το bullying μπορεί να έχει και διοικητικές συνέπειες. Συγκεκριμένα, το σχολείο στο οποίο λαμβάνει χώρα το bullying μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο.

Η νομική αντιμετώπιση του bullying αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των παιδιών από αυτό το φαινόμενο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η νομική αντιμετώπιση δεν είναι αρκετή για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του bullying. Απαιτούνται επίσης δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης του bullying από την πλευρά του σχολείου, της οικογένειας και της κοινωνίας συνολικά.

Στην Ελλάδα, έχουν αναπτυχθεί διάφορες πρωτοβουλίες για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του bullying. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει εγκύκλιο με οδηγίες για την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί διάφοροι φορείς και οργανισμοί που εργάζονται για την ευαισθητοποίηση του κοινού για το φαινόμενο του bullying και την προώθηση της πρόληψης και της αντιμετώπισης του.


Ορισμός Bullying: Τι είναι το bullying [εκφοβισμός];

Τι είναι το bullying [Ορισμός εκφοβισμού]

Ο εκφοβισμός (bullying) είναι μια αρνητική και επιβλαβή συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από την επανειλημμένη και συστηματική ψυχολογική, συναισθηματική, ή φυσική επίθεση, προσβολή, ή απειλή απέναντι σε ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων. Αυτή η συμπεριφορά εκτελείται από ένα άτομο ή μια ομάδα που διαθέτει υψηλότερο επίπεδο εξουσίας ή κοινωνικής θέσης από το θύμα.

Ο εκφοβισμός συνήθως συμβαίνει επί μακρόν. Με σκοπό να προκαλέσει βλάβη, τρομοκρατία, ή πόνο στο θύμα του. Και μπορεί να λαμβάνει χώρα σε διάφορους τομείς της ζωής. Όπως π.χ στο σχολείο, στο χώρο εργασίας και στην κοινωνία γενικότερα. Συχνά εκδηλώνεται και μέσω του διαδικτύου (κυβερνοεκφοβισμός).

Ο εκφοβισμός αποτελεί σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα. Και απαιτεί δράση για την πρόληψή του και την προστασία των θυμάτων.

Η επίθεση ξεκινάει από την επιθυμία ενός ατόμου να βλάψει κάποιον άλλον. Και συχνά προϋποθέτει άνιση κατανομή δύναμης απέναντι στο θύμα.

Ο εκφοβισμός περιλαμβάνει επίσης φαινόμενα όπως απειλές και διάδοση κακόβουλης φημολογίας σε βάρος κάποιου παιδιού. Ακόμη και με την περιθωριοποίηση ενός παιδιού, από ένα υποσύνολο ή μια ομάδα.

Εμείς με απλά λόγια εδώ στην Ελλάδα θα ορίζαμε τον εκφοβισμό ως «νταηλίκι».

Όλοι θυμόμαστε τον νταή του σχολείου που έριχνε ξύλο στα υπόλοιπα παιδιά. Και ήταν συνήθως από τους χειρότερους μαθητές στην τάξη. Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από το παρελθόν. Και τείνουν να πάρουν τη μορφή χιονοστιβάδας. Και δυστυχώς ταπαιδιά βασανίζονται πολύ περισσότερο σήμερα. Λόγω των πολλαπλών μορφών που μπορεί να πάρει ο εκφοβισμός, κυρίως λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας που ευνοεί την ανωνυμία.
Χαρακτηριστικά & Μορφές του Bullying

Ο Rigby (1996) αναφέρει 2 τύπους εκφοβισμού:Τον βλαπτικό ή κακόβουλο τύπο: Σε αυτόν τον τύπο ανήκουν τα παιδιά εκείνα που συνειδητά επιλέγουν να προκαλέσουν βλάβη σε έναν άλλον μαθητή.Τον μη-βλαπτικό τύπο: Σε αυτόν τον τύπο ο εκφοβισμός δεν προκαλείται συνειδητά.
Χαρακτηριστικά θύτη στο bullying
[Ο “νταής” – Το “bully” άτομο]

Τα χαρακτηριστικά του θύτη σε περιπτώσεις εκφοβισμού (bullying) ποικίλλουν, αλλά μπορεί να περιλαμβάνουν τα εξής:Εξουσία και αυτοπεποίθηση: Ο θύτης συχνά αισθάνεται ότι έχει υψηλότερο επίπεδο εξουσίας και αυτοπεποίθησης από το θύμα του.
Αδιαφορία για τα συναισθήματα του άλλου: Συχνά εκδηλώνει έλλειψη συμπόνιας ή ανησυχίας για τον πόνο που προκαλεί στο θύμα του.
Επιθετική συμπεριφορά: Μπορεί να επιδεικνύει φυσική, λεκτική ή ψυχολογική επιθετικότητα απέναντι στο θύμα.
Επαναλαμβανόμενες ενέργειες: Ο θύτης επαναλαμβάνει τη συμπεριφορά του προς το ίδιο θύμα με τον χρόνο.
Κοινωνική απομόνωση: Προκαλεί απομόνωση ή αποκλεισμό του θύματος από το κοινωνικό του περιβάλλον.
Επιθυμία εξουσίας και έλεγχου: Ο θύτης επιδιώκει να εξασφαλίσει εξουσία και έλεγχο επί του θύματος.
Απουσία ενοχής: Συνήθως δεν εκδηλώνει ενοχές για τη συμπεριφορά του.


Τι σημαινει bullying με πιο απλά λόγια

Ο εκφοβισμός είναι μια επιβλαβής συμπεριφορά, ψυχολογικής, συναισθηματικής ή φυσικής επίθεσης, προς ένα άτομο ή ομάδα. Συχνά είναι επαναλαμβανόμενος. Και πάντα περιλαμβάνει την ανισορροπία δύναμης μεταξύ θύτη και θύματος. Μπορεί να λάβει πολλές μορφές. Όπως σωματική, λεκτική και κοινωνική κακοποίηση. Το bullying (εκφοβισμός) συνδέεται με τα παιδιά και τους εφήβους, αλλά μπορεί να συμβεί και σε οποιαδήποτε ηλικία και περιβάλλον. Το μπούλινγκ συνήθως το συναντάμε στα σχολεία, στον χώρο εργασίας και στο διαδικτυακό περιβαλλόν.stopbullying.gr
3 είδη και μορφές bullyingΤο σωματικό bullying περιλαμβάνει χτυπήματα, κλωτσιές, σπρωξίματα και άλλες μορφές σωματικής επιθετικότητας.
Το λεκτικό bullying περιλαμβάνει τις βρισιές, τα πειράγματα και την λεκτική προσβολή.
Το κοινωνικό bullying, γνωστό και ως σχεσιακή επιθετικότητα. Περιλαμβάνει τον αποκλεισμό ή τον εξοστρακισμό κάποιου από μια κοινωνική ομάδα, τη διάδοση φημών ή κουτσομπολιών και άλλων μορφών χειραγώγησης και ελέγχου.

Το bullying (εκφοβισμός) μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για όσους στοχοποιούνται. Όπως κατάθλιψη, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση και σε σοβαρές περιπτώσεις την αυτοκτονία. Μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των ατόμων που εμπλέκονται.

Έτσι είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα σημάδια του εκφοβισμού. Τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αλλαγές στη συμπεριφορά, τη διάθεση και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Τα παιδιά που υφίστανται bullying (εκφοβισμό) μπορεί επίσης να εμφανίσουν σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, στομαχόπονους και δυσκολία στον ύπνο.

Η πρόληψη του εκφοβισμού συνεπάγεται τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος. Όπου όλοι θα νιώθουν ότι έχουν αξία και σεβασμό. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη θέσπιση σαφών κανόνων και συνεπειών για τη συμπεριφορά εκφοβισμού, την προώθηση θετικών κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και την παροχή πόρων και υποστήριξης σε όσους έχουν πληγεί από το bullying (εκφοβισμό).

Αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού

Τα σχολεία μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην πρόληψη του εκφοβισμού. Εφαρμόζοντας προγράμματα κατά του εκφοβισμού, που διδάσκουν τους μαθητές για τις βλαβερές συνέπειες του εκφοβισμού και που να παρέχουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς.

Οι δάσκαλοι και το προσωπικό μπορούν επίσης να εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε συμπεριφορές εκφοβισμού. Και να παρέχουν υποστήριξη σε όσους έχουν πληγεί.

Οι γονείς και οι φροντιστές μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στην πρόληψη του εκφοβισμού. Μιλώντας στα παιδιά τους για τις συμπεριφορές του εκφοβισμού, ενθαρρύνοντας θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και διαμορφώνοντας την συμπεριφορά τους με σεβασμό. Είναι σημαντικό οι γονείς να ακούν τα παιδιά τους. Και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες τους εάν υποψιάζονται ότι το παιδί τους υφίσταται bullying (εκφοβισμό).
Υποστήριξη κατά του Bullying

Εκτός από τις προσπάθειες της σχολικής πρόληψης, είναι σημαντικό να παρέχεται υποστήριξη σε όσους έχουν πληγεί από το bullying (εκφοβισμό). Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει υπηρεσίες συμβουλευτικής και θεραπείας, ομάδες υποστήριξης συνομηλίκων και άλλους πόρους, που μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα να θεραπευτούν και να αναρρώσουν από τις επιπτώσεις του εκφοβισμού.

Συμπερασματικά, το bullying (εκφοβισμός) είναι μια επιβλαβής συμπεριφορά που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για όσους στοχοποιούνται. Η πρόληψη του εκφοβισμού απαιτεί συλλογική προσπάθεια, που περιλαμβάνει σχολεία, γονείς, φροντιστές και την ευρύτερη κοινότητα.

Δουλεύοντας μαζί για να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, μπορούμε να βοηθήσουμε στην πρόληψη του εκφοβισμού. Και να προωθήσουμε θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις για όλους τους πολίτες, μικρούς και μεγάλους.

Μπορείτε να βρείτε όλο το ΦΕΚ στο παρακάτω link : https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/fek-2023-tefxos_a-00055-downloaded_-10_03_2023.pdf



Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για την αντιμετώπιση του bullying:

Εάν είστε θύμα bullying, μη φοβάστε να μιλήσετε σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε.
Εάν είστε μάρτυρας bullying, μιλήστε στον θύτη και ενημερώστε έναν ενήλικα.
Τα σχολεία πρέπει να έχουν ξεκάθαρα πρωτόκολλα αντιμετώπισης του bullying και να εκπαιδεύουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για το φαινόμενο.
Οι γονείς πρέπει να μιλούν στα παιδιά τους για το bullying και να τα ενθαρρύνουν να μιλήσουν αν είναι θύματα ή μάρτυρες bullying.

Η αντιμετώπιση του bullying είναι μια ευθύνη όλων μας. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ασφάλειας και προστασίας για τα παιδιά.

Οι ποινικές συνέπειες του «bullying» στην Ελλάδα ρυθμίζονται από το Νόμο 4850/2023 “Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας στον χώρο της εκπαίδευσης (Σύμβαση της Ζυρίχης) και άλλες διατάξεις”. Ο νόμος αυτός ορίζει ότι το bullying αποτελεί ποινικό αδίκημα και επισύρει ποινή φυλάκισης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα, “όποιος, με πρόθεση, με σωματική ή ψυχική βία ή με απειλή σωματικής ή ψυχικής βίας, προκαλεί σε ανήλικο ή σε πρόσωπο που παρουσιάζει αναπηρία ή ευαλωτότητα, ψυχική ή σωματική βλάβη ή θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ή ψυχική του υγεία, τιμωρείται με φυλάκιση.
3 Οι ποινικές συνέπειες του bullying μπορούν να έχουν δύο μορφές:

Ποινική δίωξη: Ο θύτης του bullying μπορεί να διώκεται ποινικά από την αρμόδια εισαγγελική αρχή. Η ποινική δίωξη μπορεί να γίνει είτε κατ’ έγκληση, δηλαδή με αίτηση του θύματος ή των γονέων ή κηδεμόνων του, είτε αυτεπάγγελτα, δηλαδή από την εισαγγελική αρχή αυτεπαγγέλτως.
Ποινική καταδίκη: Σε περίπτωση που ο θύτης του bullying καταδικαστεί ποινικά, επιβάλλεται σε βάρος του ποινή φυλάκισης. Η ποινή μπορεί να είναι και μεγαλύτερη, ανάλογα με τη σοβαρότητα της πράξης.

Εκτός από τις ποινικές συνέπειες, το bullying μπορεί να έχει και άλλες συνέπειες, όπως:

Αστικές συνέπειες: Ο θύτης του bullying μπορεί να υποχρεωθεί να καταβάλει αποζημίωση στο θύμα, τόσο για τις υλικές ζημιές όσο και για τις ηθικές βλάβες που υπέστη. Η αποζημίωση μπορεί να διεκδικηθεί από το θύμα ή από τους γονείς ή κηδεμόνες του.
Διοικητικές συνέπειες: Το σχολείο στο οποίο λαμβάνει χώρα το bullying μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο.

Η νομική αντιμετώπιση του bullying αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των παιδιών από αυτό το φαινόμενο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η νομική αντιμετώπιση δεν είναι αρκετή για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του bullying. Απαιτούνται επίσης δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης του bullying από την πλευρά του σχολείου, της οικογένειας και της κοινωνίας συνολικά.

Στην Ελλάδα, έχουν αναπτυχθεί διάφορες πρωτοβουλίες για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του bullying. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει εγκύκλιο με οδηγίες για την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί διάφοροι φορείς και οργανισμοί που εργάζονται για την ευαισθητοποίηση του κοινού για το φαινόμενο του bullying και την προώθηση της πρόληψης και της αντιμετώπισης του.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για την αντιμετώπιση του bullying:

  1. Εάν είστε θύμα bullying, μη φοβάστε να μιλήσετε σε έναν ενήλικα που εμπιστεύεστε.
  2. Εάν είστε μάρτυρας bullying, μιλήστε στον θύτη και ενημερώστε έναν ενήλικα.
  3. Τα σχολεία πρέπει να έχουν ξεκάθαρα πρωτόκολλα αντιμετώπισης του bullying και να εκπαιδεύουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές για το φαινόμενο.
  4. Οι γονείς πρέπει να μιλούν στα παιδιά τους για το bullying και να τα ενθαρρύνουν να μιλήσουν αν είναι θύματα ή μάρτυρες bullying.
Η αντιμετώπιση του bullying είναι μια ευθύνη όλων μας. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ασφάλειας και προστασίας για τα παιδιά.

Οι προβλεπόμενες αστικές συνέπειες του «bullying»

Οι προβλεπόμενες αστικές συνέπειες του «bullying» στην Ελλάδα ρυθμίζονται από το Νόμο 4850/2023 “Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας στον χώρο της εκπαίδευσης (Σύμβαση της Ζυρίχης) και άλλες διατάξεις”. Ο νόμος αυτός ορίζει ότι ο θύτης του bullying μπορεί να υποχρεωθεί να καταβάλει αποζημίωση στο θύμα, τόσο για τις υλικές ζημιές όσο και για τις ηθικές βλάβες που υπέστη. Η αποζημίωση μπορεί να διεκδικηθεί από το θύμα ή από τους γονείς ή κηδεμόνες του.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 312 του Ποινικού Κώδικα, “όποιος, με πρόθεση, με σωματική ή ψυχική βία ή με απειλή σωματικής ή ψυχικής βίας, προκαλεί σε ανήλικο ή σε πρόσωπο που παρουσιάζει αναπηρία ή ευαλωτότητα, ψυχική ή σωματική βλάβη ή θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ή ψυχική του υγεία, τιμωρείται με φυλάκιση.

Σύμφωνα με το άρθρο 933 του Αστικού Κώδικα, “ο ζημιώσας είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει την περιουσία του ζημιωμένου στην κατάσταση που βρισκόταν πριν από τη ζημία”. Αυτό σημαίνει ότι ο θύτης του bullying είναι υποχρεωμένος να καταβάλει αποζημίωση στο θύμα για τις υλικές ζημιές που υπέστη, όπως για παράδειγμα:

Βλάβες στην περιουσία του θύματος, όπως σπασμένα γυαλιά, κατεστραμμένα ρούχα, κλπ.
Δαπάνες για ιατρική περίθαλψη, φαρμακευτική αγωγή, κλπ.
Δαπάνες για ψυχολογική θεραπεία, κλπ.

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 932 του Αστικού Κώδικα, “ο ζημιώσας είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει την ηθική βλάβη που υπέστη ο ζημιωθείς”. Αυτό σημαίνει ότι ο θύτης του bullying είναι υποχρεωμένος να καταβάλει αποζημίωση στο θύμα για τις ηθικές βλάβες που υπέστη, όπως για παράδειγμα:

Την ψυχική ταλαιπωρία και τον πόνο που υπέστη.
Την μείωση της αξιοπρέπειας και της τιμής του.
Την διατάραξη της προσωπικής και επαγγελματικής του ζωής.


Η αποζημίωση για τις ηθικές βλάβες είναι χρηματική και προσδιορίζεται από το δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής κριτήρια:

  • Την βαρύτητα της πράξης του θύτη.
  • Την ηλικία και την ευαλωτότητα του θύματος.
  • Την ψυχική και σωματική κατάσταση του θύματος.
  • Τις συνέπειες της πράξης του θύτη στη ζωή του θύματος.
Η αξίωση για αποζημίωση από τον θύτη του bullying μπορεί να ασκηθεί από το θύμα ή από τους γονείς ή κηδεμόνες του. Η αξίωση αυτή παραγράφεται σε πέντε (5) έτη από την ημέρα που έλαβε χώρα η πράξη του θύτη.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αποζημίωση από τον θύτη του bullying δεν αποτελεί την μοναδική αντιμετώπιση του φαινομένου. Η πρόληψη και η αντιμετώπιση του bullying πρέπει να είναι μια κοινή προσπάθεια από την πλευρά του σχολείου, της οικογένειας και της κοινωνίας συνολικά.


Σχολικός εκφοβισμός: τρόποι αντιμετώπισης του bullying με την συμμαχία γονέων και νέων

Σχολικός εκφοβισμός: Τρόποι αντιμετώπισης από γονείς και νέους
Ο σχολικός εκφοβισμός και ο τρόπος αντιμετώπισης του από τους γονείς και νέους, αποτελούν δύο ζητήματα που απασχολούν σήμερα όλες τις εκπαιδευτικές κοινότητες παγκοσμίως. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο που επηρεάζει χιλιάδες παιδιά και νέους, σε όλο τον κόσμο. Αφήνοντας τους σημαντικά ψυχολογικά και συναισθηματικά αποτυπώματα.

Παρακάτω, θα εξετάσουμε περιληπτικά τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού από την μεριά των γονιών και των νέων. Αποδίδοντας έμφαση στη σημασία της συνεργασίας μεταξύ γονέων και νέων.

Θα παρουσιάσουμε πρακτικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση αυτού του σοβαρού προβλήματος.

Στην πορεία αυτής της αναφοράς, θα εξετάσουμε τον ρόλο της συναισθηματικής υποστήριξης, της αυτοπεποίθησης, και της ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ γονέων και νέων, στην αντιμετώπιση αυτής της σοβαρής κοινωνικής πρόκλησης.
Σχολικός εκφοβισμός: 7 Τρόποι αντιμετώπισης από τους γονείς

Οι γονείς διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού. Αποτελούν συχνά την πρώτη γραμμή άμυνας για τα παιδιά τους. Και μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σπίτι.


Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να εμπλακούν:
Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας: Οι γονείς μπορούν να εκπαιδευτούν για τις διάφορες μορφές εκφοβισμού. Πώς να αναγνωρίζουν τα σημάδια bullying και τι να κάνουν εάν το παιδί τους υφίσταται bullying (εκφοβισμό). Μπορούν επίσης να μάθουν για τους πόρους και την υποστήριξη που διατίθενται στην κοινότητά τους.
Ακρόαση και στήριξη: Οι γονείς πρέπει να ακούν προσεκτικά τα παιδιά τους και να τους προσφέρουν συμπαράσταση. Οι παιδικές εμπειρίες πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά και να αναλύονται με ευαισθησία.
Μιλήστε στα παιδιά σας : Οι γονείς μπορούν να έχουν ανοιχτές και ειλικρινείς συζητήσεις με τα παιδιά τους σχετικά με το bullying (εκφοβισμό). Συμπεριλαμβανομένου του τι είναι ο εκφοβισμός και ποιες οι μορφές του, πώς να τον αναγνωρίσουν και πώς να αντιδράσουν. Μπορούν επίσης να διδάξουν στα παιδιά τους την ενσυναίσθηση, την καλοσύνη και τον σεβασμό για τους άλλους.
Συνεργασία με το σχολείο: Οι γονείς πρέπει να συνεργάζονται στενά με το σχολείο. Αναφέροντας πάντα τα περιστατικά εκφοβισμού και συμμετέχοντας στην αναζήτηση λύσεων.
Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης: Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν αυξημένη αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα. Προάγοντας την θετική αυτοεκτίμηση και αυτοπροστασία.
Παρακολουθείστε διακριτικά τη συμπεριφορά των παιδιών σας: Οι γονείς μπορούν να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των παιδιών τους στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης. Για να διασφαλίσουν ότι δεν εμπλέκονται ή δεν υφίστανται σε cyber-bullying (cyber-εκφοβισμό). Μπορούν επίσης να διδάξουν στα παιδιά τους την υπεύθυνη ψηφιακή πλοήγηση.
Γίνετε συνήγοροι στην αλλαγή: Οι γονείς μπορούν να υποστηρίξουν πολιτικές και προγράμματα στις κοινότητές τους και στα σχολεία τους. Και να προωθούν θετικές συμπεριφορές, αποτρέποντας το bullying (εκφοβισμό). Μπορούν επίσης να συνεργαστούν και με άλλους γονείς και ηγέτες της κοινότητας, για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά.

Σχολικός εκφοβισμός: Τρόποι αντιμετώπισης από τους νέους

Οι νέοι δεν είναι μόνο θύματα εκφοβισμού. Μπορούν επίσης να είναι ισχυροί σύμμαχοι στον αγώνα εναντίον του.

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους οι νέοι μπορούν να εμπλακούν:Μιλήστε ανοιχτά: Οι νέοι μπορούν να μιλήσουν εναντίον του εκφοβισμού. Λέγοντας στους γονείς, τους δασκάλους ή άλλους έμπιστους ενήλικες, εάν αυτοί ή κάποιος που γνωρίζουν υφίσταται bullying (εκφοβισμό). Μπορούν επίσης να αναφέρουν ανώνυμα το bullying (εκφοβισμό). Μέσω τηλεφωνικών γραμμών ή διαδικτυακών συστημάτων αναφοράς.
Υποστηρίξτε τους άλλους: Η νεολαία μπορεί να υπερασπιστεί και τους άλλους που υφίστανται bullying (εκφοβισμό). Πως; Μα μιλώντας ανοιχτά, προσφέροντας υποστήριξη ή παρεμβαίνοντας στην κατάσταση. Οι συμμαθητές σε μια τάξη μπορούν να βοηθήσουν άμεσα ένα παιδί που χρειάζεται βοήθεια. Προσεγγίζοντας το και εντάσσοντας το σε μια παρέα, έτσι ώστε να μην είναι απομονωμένο. Με το τρόπο αυτό θα είναι πιο δύσκολο στα άτομα που το παρενοχλούν, να το πλησιάσουν και να του επιτεθούν. Επιπλέον το παιδί που είναι θύμα bulling θα αισθανθεί μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Και θα ορθώσει πιο εύκολα το ανάστημά του, όταν ξέρει ότι υπάρχει μια ομάδα παιδιών που τον υπερασπίζεται.
Συμμετέχετε: Οι νέοι μπορούν να εμπλακούν σε δραστηριότητες και προγράμματα στην κοινότητα και το σχολείο τους που προωθούν θετικές συμπεριφορές και αποτρέπουν το bullying (εκφοβισμό). Μπορούν επίσης να γίνουν εθελοντές ή να ενταχθούν σε οργανισμούς, που εστιάζουν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά.
Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά μέσα για καλό: Οι νέοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαδώσουν θετικά μηνύματα. Και να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τον αντίκτυπο του εκφοβισμού. Μπορούν επίσης να προωθήσουν πόρους και υποστήριξη που είναι διαθέσιμη, για όσους υφίστανται bullying (εκφοβισμό).
Συναισθηματική Υποστήριξη: Οι νέοι μπορούν να στηρίζουν τους φίλους τους που είναι θύματα εκφοβισμού, δείχνοντας τους ανθρωπιά και κατανόηση .Όταν οι νέοι προσφέρουν συναισθηματική υποστήριξη, δημιουργούν ένα ασφαλές καταφύγιο για τους φίλους τους, που αντιμετωπίζουν εκφοβισμό. Οι θύματα αισθάνονται ότι υπάρχει κάποιος που τους στηρίζει και τα κατανοεί. Κάτι που είναι ουσιαστικό για την ψυχική τους ευημερία.
Αναφορά στο Σχολείο: Οι νέοι πρέπει να μην φοβούνται να αναφέρουν περιστατικά εκφοβισμού στους εκπαιδευτικούς τους. Η σωστή αναφορά μπορεί να συμβάλει στη διακοπή των επιθέσεων.
Δημιουργία Φιλικών Σχέσεων: Η δημιουργία φιλικών σχέσεων και ο σεβασμός προς τους άλλους είναι κλειδιά, για τη μείωση του εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον.
Σχολικός εκφοβισμός: Τρόποι αντιμετώπισης με αποτελεσματικές στρατηγικές μέσω της συμμετοχής γονέων και νέων

Η συμμετοχή γονέων και νέων στον αγώνα κατά του εκφοβισμού απαιτεί συντονισμένη προσπάθεια και αποτελεσματικές στρατηγικές. Η συνεργασία μεταξύ γονέων και νέων αποτελεί τον ισχυρότερο σύμμαχο στην καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού.

Γονείς και νέοι μπορούν να συνεργαστούν ως εξής:
  • Κατανόηση της εμπειρίας των νέων: Οι γονείς πρέπει να εμπνέουν εμπιστοσύνη στα παιδιά τους. Αναγνωρίζοντας ότι οι νέοι μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα που διαφέρουν από την δική τους εμπειρία.
  • Κοινοί στόχοι για το σχολείο: Γονείς και παιδιά μπορούν να συζητήσουν τους στόχους τους για το σχολείο. Και να εργαστούν από κοινού, για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος. 
  • Παροχή εκπαίδευσης: Οι γονείς και οι νέοι πρέπει να εκπαιδεύονται σχετικά με το bullying (εκφοβισμό), τις επιπτώσεις του και τι μπορούν να κάνουν για να τον αποτρέψουν. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω εργαστηρίων, διαδικτυακών σεμιναρίων και προγραμμάτων ενημέρωσης της κοινότητας. 
  • Δημιουργήστε ασφαλείς χώρους για συζήτηση: Οι γονείς και οι νέοι χρειάζονται ασφαλείς χώρους. Για να συζητήσουν τις εμπειρίες τους σχετικά με το bullying (εκφοβισμό). Και να μοιραστούν στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω ομάδων υποστήριξης, φόρουμ και προγραμμάτων καθοδήγησης.
  • Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία: Οι γονείς και οι νέοι πρέπει να αισθάνονται άνετα μιλώντας για το bullying (εκφοβισμό) και τον αντίκτυπό του. Η ενθάρρυνση της ανοιχτής επικοινωνίας μπορεί να γίνει μέσω διασκέψεων γονέων και δασκάλων, σχολικών συνελεύσεων και κοινοτικών εκδηλώσεων.
  • Καλλιεργήστε την αίσθηση της κοινότητας: Οι γονείς και οι νέοι πρέπει να αισθάνονται ότι αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας. Κοινότητας που έχει δεσμευτεί να αποτρέψει και να ανταποκριθεί στο bullying (εκφοβισμό). Αυτό μπορεί να γίνει μέσω προγραμμάτων ενημέρωσης της κοινότητας, ευκαιριών εθελοντών και σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Πρότυπο συμπεριφοράς: Οι γονείς μπορούν να είναι πρότυπο συμπεριφοράς για τα παιδιά τους. Η αντιμετώπιση των άλλων με σεβασμό και καλή συμπεριφορά μπορεί να μεταδοθεί στα παιδιά ως παράδειγμα.

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλη την κοινωνία…

Η συνεργασία μεταξύ γονέων και νέων είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Μέσω ανοικτής επικοινωνίας, παιδείας και αμοιβαίας στήριξης, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να αναπτύξουν το δυναμικό τους. Χωρίς τον φόβο και τον εκφοβισμό.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΜΑΜΑ ΠΑΙΔΙΟΥ :  Ο Νταής Έριξε κάτω συμμαθητή της και τον τσαλαπάταγε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ)

ΜΑΜΑ ΠΑΙΔΙΟΥ :  Ο Νταής Χτύπησε και άλλο συμμαθητή της και τον απείλησε.

Εβελινα : Δεν με ενοχλεί γιατί είμαι μεγαλύτερη και σε διαφορετική τάξη αλλά είδα να απειλεί συμμαθητή του να μην πάει τον Κύριο , γιαπί θα του πιεί και αυτός κάτι ΨΕΜΑΤΑ για το άλλο παιδί στον Κύριο , του είπα Δ****** άκουσα αυτό που είπες , και αυτός απάντησε "ΔΕΝ ΜΕ ΝΙΑΖΕΙ".

Εβελινα : Με κλώτσησε και με έσπρωξε για ασήμαντο λόγο , αλλά επειδή είμαι μεγαλύτερη του είπα ότι αν το ξανακάνει θα βρει το μπελά του.

23/03/2024  Ο Νταής Της έριξε την καρέκλα (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) κάτω και κάποια παιδάκια ( οι υποστηρικτές του Νταή ) γέλαγαν , και μόνο ένα παιδάκι τη βοήθησε.

26/03/2024 Ο Νταής Την Επιασε απο το λαιμό πίσω απο το σχολείο , ( στάση στραγγαλισμού ) άφησε μελανά , και μετά την απείλησε ότι αν το πεί θα την κανονίσει. Σε ερώτηση γιατί σε χτυπάει ( Ο Νταής ) , το παιδί μου απάντησε , γιατί φέρεται εχθρικά μου κάνει bυlling Κάθε μέρα , Δηλαδή θεωρεί το buling πλέον καθημερινότητα που πρέπει να αποδεχθεί αδιαμαρτύρητα και θεωρεί ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να το σταματήσει.

Η Νικολέτα Δεν μιλάει πλέον για τα γεγονότα στους δασκάλους γιατί οι δασκάλου αντιμετωπίζουν της διαμαρτυρίες της με αδιαφορία , εξάλλου ο Νταής θα πει ότι δεν το έκανε η ότι το έκανε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) .

Το παιδί Φοβάται  (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) να πηγαίνει στο σχολείο εξαετίας του Νταή.

Το παιδί Φοβάται  (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) να μιλήσει εξαετίας του Νταή ο οποίος την απειλεί για να μην διαμαρτύρεται.

27/03/2024 Ο Νταής Της έριξε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) κάτω το φαγητό της ( Chees berger με πατάτες τηγανητές ) , της δώσανε άλλα παιδιά φαγητό και ο επιβλέπων καθηγητές του ολοήμερου δεν πήρε χαμπάρι τίποτα.

27/03/2024 Ο Νταής χτύπησε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) συμμαθήτριά της στον Όμο απο πίσω και μετά παρίστανε ότι έγινε κατά λάθος , ενώ άλλο παιδάκι είδε καθαρά ότι το έκανε επίτηδες

28/03/2024 Ο Νταής της έριξε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) τη μπάλα του μπάσκετ στο πρόσωπο , στη μύτη ( ο τι πρότυπο κατά λάθος ) και χαστούκισε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) το Γιάννη ο οποίος έκλεγε κει μετά ο Νταής κρύφτηκε στη στάση.

 *ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ = Ο Νταής σχεδιάζει προσεκτικά τι θα κάνει για να μην μπει τιμωρία έτσι , θα πει ότι δεν το έκανε η ότι το έκανε (*ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ) και όλα καλά αφού έχει την αμέριστη υποστήριξη των γονέων του και την αδιαφορία των δασκάλων του ( βρίσκει έδαφος και τα κάνει )

Link https://www.stopbullying.gr/
Tags

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !